Саморегуляція в українських медіа: як це працює? Комісія з журналістської етики підготувала перший в Україні посібник з теми 12 березня 2021

Комісія з журналістської етики оприлюднила перший в Україні аналітично-довідковий збірник про саморегуляцію українських медіа. У виданні узагальнено досвід Комісії з журналістської етики як органу саморегуляції діяльності журналістів і редакцій. Вміщено найважливіші рішення за скаргами, заяви і рекомендації, над якими Комісія працювала протягом 2020 – початку 2021 р., а також приклади успішної медіації під час розгляду скарг, і практичні поради: в яких випадках і як можна подати скаргу на журналістський матеріал. Збірник буде корисним журналістам, керівникам медіа, студентам і викладачам факультетів журналістики, а також для споживачів інформації – читачів, слухачів, глядачів.

«Просто кажучи, саморегуляція – це коли ми, хто працює у журналістиці, домовляємось між собою, що дотримуємось професійних стандартів та етичних принципів, виготовляючи продукт для вас, нашої аудиторії, і самі ж забезпечуємо виконання цих зобов’язань, спостерігаючи за діяльністю одні одних та визначаючи тих і те, хто і що порушує ці принципи й стандарти. І самі ж ухвалюємо і виконуємо рішення, скеровані на запобігання таким порушенням і на виправлення їхніх наслідків», - пояснює Андрій Куликов, журналіст, теле- і радіоведучий, голова Комісії з журналістської етики.

Збірник містить такі розділи:

  • Саморегуляція в медіа та роль Кодексу етики українського журналіста
  • Про Комісію з журналістської етики: історія створення, склад, напрями роботи
  • Чи варто скаржитися, якщо… Контрольні запитання і приклади
  • 10 найважливіших рішень та заяв на скарги споживачів інформації
  • 5 рекомендацій для створення якісного контенту
  • Медіація – ще один ефективний метод саморегуляції
  • 3 приклади та 6 ключових тез про медіацію
  • Кодекс етики українського журналіста
  • Як подати скаргу на журналістський матеріал? Покрокова інструкція

 

Це видання має на меті не тільки розповісти про діяльність Комісії з журналістської етики, а й заохотити аудиторію активніше втручатись до життя медіагалузі країни. Втручатись за певними правилами, які надають змогу розраховувати на дієвість її впливу – за допомогою органу журналістської саморегуляції. Збірник дає уявлення про те, чому саморегуляція журналістської діяльності несе користь тим, хто споживає інформацію.

Над збірником працювали: Андрій Куликов, голова Комісії з журналістської етики та члени Комісії з журналістської етики: Єлизавета Кузьменко, голова ГО «Асоціація «Жінки в медіа», Ліна Кущ, перша секретар Національної спілки журналістів України (НСЖУ), Олексій Погорелов, Президент Української асоціації медіа-бізнесу (УАМБ).

Завантажити

Коментарі