Подати скаргу
Закрити пошук
12.05.2021

На що скаржаться споживачі інформації: аналіз 20 рішень КЖЕ

На що скаржаться споживачі інформації: аналіз 20 рішень КЖЕ

З початку 2021 року Комісія з журналістської етики прийняла рішення у понад 20 справах з питань порушення журналістської етики журналістами і редакціями. Таким чином, приймаючи у середньому по 4 рішення на місяць.

Найбільше за вказаний період порушувалися такі пункти Кодексу етики українського журналіста:

Пункт 6. Повага до права громадськості на повну та об’єктивну інформацію про факти та події є найпершим обов’язком журналіста – 11 скарг;

Пункт 9. Факти, судження та припущення мають бути чітко відокремлені одне від одного – 10 скарг;

Пункт 10. Точки зору опонентів, в тому числі тих, хто став об’єктом журналістської критики, мають бути представлені збалансовано – 10 скарг;

Пункт 8. Редакційна обробка матеріалів, включаючи знімки, текстівки, заголовки, відповідність відеоряду та текстового супроводу, тощо не повинні фальсифікувати зміст – 6 скарг;

Пункт 15. Ніхто не може бути дискримінований через свою стать, мову, расу, релігію, національне, регіональне чи соціальне походження або політичні уподобання – 6 скарг.

Жодної скарги не надійшло на порушення таких пунктів Кодексу етики українського журналіста:

Пункт.5 Журналіст не розкриває своїх джерел інформації окрім випадків, передбачених законодавством України;

Пункт 7. Інформаційні та аналітичні матеріали мають бути чітко відокремлені від реклами відповідною рубрикацією;

Пункт 11. Не допускається таке вибіркове цитування соціологічних досліджень, яке призводить до викривлення змісту;

Пункт 14. Плагіат несумісний із званням журналіста;

Пункт 16. Журналіста не можна службовим порядком зобов’язати писати чи виконувати будь-що, якщо це суперечить його власним переконанням чи принципам.

Поділитись