Джинса, копіпастинг та "паркетні" матеріали - основні проблеми регіональної журналістики 16 липня 2015

Тільки 30% журналістів знайомі з Кодексом журналістської етики

Про проблеми місцевої журналістики говорили учасники круглого столу «Як реанімувати регіональну журналістику: медіареформи та саморегуляція», який відбувся 16 липня у конференц-залі НАН України. Захід організований  Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика (ІДПО) за підтримки USAID через Інтерньюз Нетворк. У круглому столі взяли участь і члени Комісії з журналістської етики,  юристи, представники ЗМІ із різних регіонів України. Як повідомляє Media Sapiens, виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко ознайомила учасників обговорення із ситуацією в регіональних медіа щодо використання неналежно маркованої реклами та «джинси».

За словами пані Єременко, за три роки, протягом яких відбувається моніторинг українських видань у регіонах, значно зросла кількість «джинси» у он-лайн виданнях, а найбільшу кількість замовної та неналежно маркованої реклами розміщують комунальні ЗМІ. «Кожен 5-й матеріал, а перед виборами – кожен 3-й має ознаки замовності», - наголосила експертка.  Говорила пані Світлана також про недотримання журналістами професійної етики: «Тільки 30% журналістів знайомі з Кодексом журналістської етики».

Під час круглого столу експерти говорили також про важливість саморегуляції ЗМІ.  «Саморегуляція – це той інструмент, яким ми можемо захистити себе від втручання влади, - зауважив перший секретар НСЖУ, член Комісії з журналітської етики Сергій Томіленко. – Саме вона може стати бар’єром на шляху цензури. Вона дасть можливість покращити контент, відмовитися від «джинси», а відтак – і тиску ззовні».

Підтримав таку позицію член Комісії із журналістської етики Сергій Штурхецький. За його словами, одним із важливих кроків до саморегуляції ЗМІ є медіаграмотність аудиторії, її готовність сприймати якісний журналістський матеріал. Член Комісії з журналістської етики, представник УАВПП Олексій Погорєлов розповів про оссновні медіа-тренди сучасних медіа в світі, які змушують журналістів самоводосконалюватися і встановлювати високі професійні стандарти.

Детальніше - у матеріалі Media Sapiens. Фото Ольги Ластівки, Джерело - сторінка Facebook Світлани Єременко.

Коментарі