Щодо скарги телеканалу "112" на вислови ведучої «Громадське.TV» 20 травня 2015

Вирішена
Текст скарги
Звинувачується Телеканал «Громадське.TV»
Подавач — Представники телеканалу «112»
Статті кодексу: #0, #0, #0, #0
Рішення комісії 30 липня 2015

На жаль, розгляд скарги відбувався без врахування точки зору представників «Громадського.tv», які не знайшли можливості відповісти на неодноразові запити Комісії та надати власну точку зору щодо закидів каналу «112». 

Під час розгляду скарги Комісія з’ясувала, що ефір «Громадського.tv» справді містить ознаки порушення п. 9 кодексу етики українського журналіста:

«Факти, судження та припущення мають бути чітко відокремлені одне від одного. Неприпустимим є розповсюдження інформації, що містить упередженість чи необґрунтовані звинувачення» .

Водночас, Комісія не може погодитися із твердженням, що згаданий ефір є «несумісним з професійною журналістикою».

В Україні журналісти не мають змоги говорити про власників та афілійованих осіб, посилаючись суто на дані державних реєстрів та заяви офіційних власників, адже реальних механізмів забезпечення прозорості власності медіа в країні не існує.

«Ми вважаємо, що нинішня ситуація має причини і в українському законодавстві. Роками політики не відгукувалися на вимоги громадськості і не ухвалювали закону про прозорість медіавласності. Небажання політиків проявлялось у використанні корупційних схем у медійному бізнесі, можливості приховати реальних власників медіа ресурсів».  – цитата з нещодавньої (23.05.2014) заявиНезалежної медіа-профспілки України, Інституту масової інформації, ГО «Телекритика» та Інституту медіа права.

Замовчування опосередкованої інформації про власність державних чиновників в медіа-сфері (особливо посилаючись на Кодекс етики) стало би фактичною самоцензурою.

Втім, Комісія закликає колег з «Громадського.TV» та інших ЗМІ під час оприлюднення підозр щодо причетності медіа до тих чи інших державних чиновників посилатися на відповідні дані власних чи інших журналістських розслідувань або ж моніторинг прихильності медіа до політичних сил, що могло би підтвердити відповідну інформацію.

Прикладом такого розслідування є публікація проекту «Наші Гроші» – «Лабіринт Захарченка» http://nashigroshi.org/2014/01/27/labirynt-zaharchenka/, яка не стверджує, що «Канал тісно пов’язаний із Захарченком», але аргументує наявність підстав для такого припущення.

На жаль, посилання на такі дані в ефірі каналу не прозвучало.

Підсумовуючи розгляд скарги, Комісія ухвалює рішення про оголошення колегам з «Громадського.tv» дружнього попередження та закликає з більшою увагою ставитися до звинувачувальних формулювань.

Голова Комісії

Володимир Мостовий. 

До Комісії з журналістської етики звернулись представники каналу «112», стверджуючи, що програма колег з телеканалу «Громадське.tv» містить висловлювання, які є свідомим нехтуванням Кодексу етики українського журналіста, порушують ділову репутацію ТОВ ТРК «112-ТВ» та є несумісними з професійною журналістикою.

Йдеться про ефір «Громадського.tv» від 31 березня ц.р., у якому ведуча під час інтерв’ю двічі згадала про причетність до каналу колишнього міністра МВС Захарченка. В одному випадку - у формі запитання «Чи знаєте Ви, що канал належав Міністру МВС Захарченко»,  в іншому – у формі твердження «Канал тісно пов’язаний із Захарченком».

Коментарі